Colegio publico Mestre Gaspar Lopez

965858418
Fax:
966830696
Mapa de localització del Col.legiPolse sobre la llupa per a vore el mapa de localització del Centre Amunt

BIOGRAFIA DEL MESTRE GASPAR LÓPEZ ORTS
Mestre Gaspar López Orts

En Gaspar López Orts, dona nom al nostre Col.legi per ser de Benidorm i per haver exercit com a Mestre. Va naixer a Benidorm l´Abril de 1895. Fou fill de José López constructor de vaixells i de Rosa Orts de profesió mestressa de casa. A la familia varen ser six, els seus pares i quatre germans: Manuel, Gaspar, Carmen i Ángela. Va viure al carrer Matjor amb nombre 15, a on va naixer i viure tota la seua familia.

Va realitzar els seus estudis de Magisteri a Alacant, durant els quals va demostrar complidament la seua capacitat i les magnífiques qualitats per a l'ensenyança. Es va jubilar als 70 anys i va morir eixe mateix any, el 16 de Desembre de 1965.

Va treballar en diverses escoles de la contornada (Pedreguer, Orba, etc.), venint després al nostre poble. L'Escola on va treballar a Benidorm, ubicada on estava l'antic Ajuntament, deixava entreveure la personalitat d'este home que contrastava granment amb el mal estat de l'edifici.

Fora de tot dubte, la seua capacitat li facultava per a haver arribat, dins i fora de l'ensenyança, a la meta que s'haguera proposat, però El senyor Gaspar López era davant de tot persona predestinada per al Magisteri i la seua única aspiració era ser simplement un Mestre.
Es va anticipar en molts anys a les actuals directrius de l'ensenyança. El seu mètode pot resumir-se amb estes paraules: "Ensenyar delectant".

Vivia per i per a l'ensenyança, no comptant per a ell, les hores dedicades a la seua professió. Segons José Baiona Vives, alumne seu, els dijous eren els dies amb més il·lusió esperats de la setmana, perquè tenien classe de "taller" (en el garatge de Pepe López), on reconstruïen el mobiliari de l'Escola, aprenien a enquadernar, construïen aquelles bombes aspirants-impel·lents i la resta d'instruments que més tard s'utilitzaven en les demostracions pràctiques de classe.

(Article aparegut a la revista Mestre y Cía.)
Autor: José Luis Fernández
Amunt
  Página oficial del Col.legi Públic Mestre Gaspar López - Benidorm (Alacant)